Kökeni Fransızca olan promosyon kelimesi genel olarak, bir malı/emtiayı geniş kitlelere tanıtmak ve o malın sürümünü sağlamak amacıyla yapılan çalışmaların tümü şeklinde tanımlanabilir. Bankacılık sektöründe ise bankaların, ürün ve hizmetlerini tanıtmak ve kullandırmak amacıyla kurumlara/ücretlilere/işverenlere yaptıkları kazandırmalardır. Bankalar maaş ödeme protokolü çerçevesinde yapılacak ürün ve hizmet tanıtımları karşılığında kurumlar/ücretliler/işverenler lehine geniş anlamıyla kazandırmada bulunmaktadır. Bankalar tarafından ödenen bu promosyonun kurumlara veya ücretlilere dağıtılması veyahut promosyonların ücretlilere dağıtılmaksızın işverenlere verilmesi Gelir Vergisi, Katma Değer Vergisi, Damga Vergisi, Veraset ve İntikal Vergisi açısından farklı sonuçlar doğurmaktadır.

Açıklamasıİndir
Makale

Makaleyi PDF olarak indirebilirsiniz.