Fiziki olarak karşı karşıya gelmeksizin, elektronik ortamda gerçekleştirilen çevrimiçi iktisadi ve ticari her türlü faaliyet, elektronik ticaret (e-ticaret) olarak tanımlanmaktadır. Küresel ekonomi ve bilişim alanında yaşanan gelişmeler e-ticaretin hacmini her geçen gün artırmaktadır. İnternet üzerinden yapılan ticari işlemler, üreticiler ve tüketiciler açısından birçok yasal imkân ve avantajı sağlamaktadır. Sanal mağazacılık uygulamaları ile ürün ve hizmet satışı elektronik ortama taşınarak fiziki olmayan bir ortamda ticaretin yapılması sağlanmıştır. Sanal mağazacılığın çapı öylesine büyümüştür ki, internetten satış yapmak isteyen firmalar sanki bir işhanı veya AVM’den yer kiralarcasına söz konusu sanal mağazalardan sanal alanlar kiralar hale gelmişlerdir.

Abonelik veya Satın Alma Gerekiyor!

Bu makalenin devamını okuyabilmek için giriş yapmanız, satın almanız veya abone olmanız gerekmektedir.

VergiRaporu Yazar Fotoğrafı

Mustafa Şen Mali Hizmetler Uzmanı

Makale hakkında yorum yapmak isterseniz alt kısımdaki yorum alanını kullanınız.




  • Ticari ilişkiler bakımından genellikle zayıf konumda bulunan tüketicilerin, mağduriyet yaşamamaları adına ilgili tüm mekanizmalar ve özellikle kanun koyucu tarafından korunması gerekmektedir. Bu nedenle tüketici sözleşmelerinde yer alması muhtemel haksız şartlarla ilgili olarak son yıllarda, yürürlükteki mevzuatımız kapsamında önemli gelişmeler yaşanmıştır. Söz konusu gelişmeler tüketici sözleşmelerindeki şartların haksız olup olmadığına ilişkin objektif kriterler getirmiş ve haksız şartların varlığı halinde sözleşmelerin hükümsüzlüğü konusunda ayrıntılı düzenlemeler tanzim edilmiştir. Haksız şartların tüketici sözleşmelerine etkisi ve haksız şart olarak sayılan durumlar, yapılan düzenlemeler kapsamında madde metinlerinde yerlerini almışlardır.

  • Fiziki olarak karşı karşıya gelmeksizin, elektronik ortamda gerçekleştirilen çevrimiçi iktisadi ve ticari her türlü faaliyet, elektronik ticaret (e-ticaret) olarak tanımlanmaktadır. Küresel ekonomi ve bilişim alanında yaşanan gelişmeler e-ticaretin hacmini her geçen gün artırmaktadır. İnternet üzerinden yapılan ticari işlemler, üreticiler ve tüketiciler açısından birçok yasal imkân ve avantajı sağlamaktadır. Sanal mağazacılık uygulamaları ile ürün ve hizmet satışı elektronik ortama taşınarak fiziki olmayan bir ortamda ticaretin yapılması sağlanmıştır. Sanal mağazacılığın çapı öylesine büyümüştür ki, internetten satış yapmak isteyen firmalar sanki bir işhanı veya AVM’den yer kiralarcasına söz konusu sanal mağazalardan sanal alanlar kiralar hale gelmişlerdir.

  • Hiç yorum bulunmuyor..