Dijitalleşmenin inkâr edilemediği çağımızda, çevrimiçi gerçekleştirilen ve fiziki olarak hiçbir ürün üretmeden yüksek tutarlarda gelirler elde edilebilmektedir. Çok uluslu şirketlerin hiçbir fiziki yatırım yapmadan ve vergi ödemeden çeşitli ülkelerde faaliyet göstermesi, ülke içerisindeki rekabeti engellemesi ve hazineye kaynak yaratılmak istenmesi gerekçeleriyle ülkeler, dijital hizmetler nedeniyle yaratılan ekonomik değeri vergilendirmek istemektedir. Dijital hizmetlerin vergilendirilmesi, çok eski olmamakla birlikte dijital hizmet vergisinin kapsamı gün geçtikçe genişletilmektedir. Dünya’da çeşitli dijital hizmetler için çeşitli oranlarda vergi alınmaktadır. Avrupa, bu noktada dijital hizmet vergisi uygulamasında başı çekmektedir. Türkiye ise bu gelişmelere paralel olarak, “7194 sayılı Dijital Hizmet Vergisi ile Bazı Kanunlarda ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” u 21/11/2019 tarihinde Meclisi’nde kabul etmiş ve dijital hizmetlerin vergilendirilmesi için büyük bir adım atmıştır. Bu çalışmada; öncelikle dijital hizmetin neler olduğu, dijital hizmetlerin nasıl vergilendirildiği hususlarından bahsedilecek ve Türkiye’de dijital hizmet vergisinin nasıl uygulanacağı açıklanarak, yeni bir vergi olan dijital hizmet vergisi hakkında değerlendirme yapılacaktır.

Abonelik veya Satın Alma Gerekiyor!

Bu makalenin devamını okuyabilmek için giriş yapmanız, satın almanız veya abone olmanız gerekmektedir.