5510 sayılı Kanunun 90. maddesinin ikinci fıkrası gereğince ihale mevzuatına göre yaptırılan işleri taahhüt eden işverenlerin kesin teminatları, ihale konusu iş ile ilgili olarak Sosyal Güvenlik Kurumuna (bundan sonra Kurum olarak anılacaktır) borçlarının bulunmadığının tespit edilmesi halinde ödenmektedir. 01/10/2008 tarihinde yürürlüğe giren Sosyal Güvenlik Kurumu Prim ve İdari Para Cezası Borçlarının Hakedişlerden Mahsubu, Ödenmesi Ve İlişiksizlik Belgesinin Aranması Hakkında Yönetmeliğin 7. maddesinin birinci fıkrasında da "İşveren tarafından, idareye ihale konusu işle ilgili olarak Kuruma borcunun bulunmadığına dair ilişiksizlik belgesi ibraz edilmedikçe işverene ait kesin teminat iade edilmez." hükmü bulunmaktadır. Bu düzenlemelere istinaden Kurum tarafından işverenlerin kesin teminatlarının iadesi için, ihale konusu işten dolayı işverenin borcunun bulunup bulunmadığının tespiti amacıyla, denetim elemanları tarafından işverenlere ait kayıt ve belgelerin de incelendiği bir araştırma yapılmaktadır. Ancak ihale konusu işlerin işverenin devamlı işyeri çalışanları ile yapıldığı bazı hallerde işveren kayıt ve belgeleri incelenmeden ilişiksizlik belgesi verilebilmektedir. Konuyu düzenlemek üzere önce 25/06/2010 tarih ve 2010-76 sayılı Genelge ve sonra 04/02/2011 tarih ve 2011-13 sayılı Genelge çıkarılmıştır. Yazımızda ihale konusu işlerin devamlı işyeri sigortalıları ile yapılması halinde yapılacak araştırma konusunda 2011-13 sayılı Genelge ile getirilen düzenlemeler açıklanmaya çalışılacaktır.

Açıklamasıİndir
Makale

Makaleyi PDF olarak indirebilirsiniz.