Hediye çekleri, firmalar tarafından pazarlama faaliyetlerini ya da personelin motivasyonunu arttırmak gibi amaçlarla kullanılan, üzerinde bir bedelin bulunduğu, bu bedel kadar alışveriş yapabilme olanağı sağlayan ödeme araçlarıdır. Firmaların özellikle yeni yıl, bayram gibi özel günlerde motivasyonu arttırmaya yönelik olarak personellerine verdikleri hediye çeklerinin mevcut Türk Vergi Uygulamaları ve Türkiye Muhasebe Standartları’na (TMS) uygun olarak değerlendirmesi ve muhasebeleştirilmesi, olası vergisel kayıpların önüne geçilmesi ve finansal tabloların doğruluğu açısından önem arz etmektedir. Bunlara ek olarak, hediye çeklerinin son yıllarda Türkiye Finansal Raporlama Standartları (TFRS) açısından da dikkatle değerlendirilmekte, bu kapsamda yeni standartlar ortaya koyulmaktadır.

Açıklamasıİndir
Makale

Makale PDF olarak indirilebilir.