21?inci yüzyılın ticaret sistemi olarak dikkat çeken, her ölçekteki şirketlerin müşteriye daha kolay ulaşmak amacıyla kullanmaya başladıkları, doğrudan satış yönteminin geliştirilmiş bir türü olan network marketing sistemi, ülkemizde de son yıllarda oldukça revaçta olan bir pazarlama yöntemidir. Bahse konu pazarlama sistemine üye olan kişilerin elde etmiş olduğu kazançların vergilendirilmesinde ise tam bir uzlaşı mevcut değildir. Piyasada yer alan network marketing firmaları üyelerinin çalışmalarına karşılık yapılan komisyon, prim ve benzeri ödemeler üzerinden yapılan tevkifatın nihai vergilendirme olduğunu kabul etmektedir. Ancak sistemin pi- ramitsel yapılanması sonucu üst kademelerde yer alanların kazançlarının oldukça yüksek tutarlara ulaştığı göz önünde bulundurulduğunda, bütün üyelere sabit oranlı tevkifatın (%20) uygulanması beraberinde adaletsiz bir vergilendirme sistemini, hazine açısından ise vergi kaybının yaşanmasına neden olduğu yönündeki eleştirileri beraberinde getirmiştir.

Açıklamasıİndir
Makale

Makaleyi PDF olarak indirebilirsiniz.