Toplumun gelişmişlik göstergelerinden biri olan okuryazarlık gelişen ve değişen dünya ile birlikte farklı türlere ayrılmıştır. Bu türlerden biri de mükelleflerin vergisel konularda bilgi sahibi olduğu ve işlemlerini herhangi bir yardıma ihtiyaç duymadan yerine getirebilme becerisine sahip olduğu vergi okuryazarlığıdır. Vergi okuryazarlığı yüksek olan toplumlarda vergi bilinci, vergi ahlakı, vergi uyumu gibi vergiye karşı tutum ve davranışları etkileyen faktörler olumlu yönde gelişmektedir. Mükellefler ekonomik ve mali kararlarını daha rasyonel almaktadır. Vergi okuryazarlığının kazanılması ve geliştirilmesinde rol oynayan en önemli faktör eğitimdir. Bu kapsamda çalışmada Kütahya Dumlupınar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Maliye Bölümü müfredatında yer alan Vergi Hukuku,Mali Yargı Hukuku, Vergi Ceza Hukuku, Türk Vergi Sistemi ve Vergi Uygulamaları derslerinin bölüm öğrencilerinin vergi okuryazarlığı üzerindeki etkisi incelenmiştir. İkili lojistik regresyon analizi ile yapılan çalışmada vergi hukuku, Türk Vergi Sistemi, Mali Yargı Hukuku ve Vergi Uygulamaları derslerine ilişkin bilgi düzeyine sahip öğrencilerin diğer öğrencilere göre vergi okuryazarlıkları yüksek çıkmıştır. Vergi Ceza Hukuku dersine ilişkin ise istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkiye rastlanılmamıştır. Anahtar Kelimeler: Vergi, Vergi Okuryazarlığı, İkili Lojistik Regresyon Jel Sınıflandırma Kodları: H20, H22, H29

Abonelik veya Satın Alma Gerekiyor!

Bu makalenin devamını okuyabilmek için giriş yapmanız, satın almanız veya abone olmanız gerekmektedir.