Bilgi paylaşımı, haberleşme, eğlence gibi insanın sosyal ve ekonomik hayatını doğrudan etkileyen konulara ilişkin geliştirilen mobil uygulamalar, cep telefonu ve tablet kullanımının yaygınlaşmasıyla insanların hayatına günden güne daha da fazla girmekte dolayısıyla da bireylerin tüketim sepetindeki hacmi artmaktadır. Mobil uygulama geliştirilmesi ve pazarlanması bu açıdan bakıldığında kişilerin ve ülkelerin ekonomisine ciddi anlamda katma değer sağlamakta olduğundan bu kazanç ve katma değerin vergilendirilmesi devletler açısından önem arz etmektedir. Mobil uygulama yazılım ve tasarım işlerinin mesleki kazanç niteliğinde görünmesine rağmen uygulamaların kullandırılması hizmeti veya bu uygulamalar vasıtasıyla reklam hizmeti verilmesinden elde edilen kazançların vergi mevzuatı ve idarenin vermiş olduğu görüşler ışığında ticari kazanç olarak değerlendirilmesi gerekmektedir. Ayrıca söz konusu hizmetler katma değer vergisinin konusuna girmekte olup yurt dışındaki müşterilere bu hizmetin sunulmasının hizmet ihracı kapsamında istisna olarak değerlendirilip değerlendirilmeyeceğinin hizmetten yurt dışında faydalanma noktasında idarece daha açık şekilde izah edilmesi yaşanacak ihtilafların önlenmesi açısından faydalı olacaktır. Hâlihazırda geçerli olan mevzuat hükümleri çerçevesinde bu faaliyetler neticesinde elde edilen kazancın ülkemizde vergilendirilmesi ile vergi uygulamaları bakımından idare veya vergi mükellefleri aleyhine doğabilecek mağduriyetlerin giderilmesi noktasındaki çözüm önerileri bu çalışmamızın konusunu oluşturmaktadır

Abonelik veya Satın Alma Gerekiyor!

Bu makalenin devamını okuyabilmek için giriş yapmanız, satın almanız veya abone olmanız gerekmektedir.