İşletme yönetiminin fonksiyonları; planlama, örgütleme, emir-komuta, koordinasyon ve kontrol (denetim) olmak üzere beş bölüm halinde ele alınmaktadır. Planlama fonksiyonu neyin, ne zaman, nasıl, nerede, hangi maliyetle yapılacağını; örgütleme fonksiyonu kimin, neleri, hangi yetkilerle yapacağını; emir-komuta fonksiyonu insanların ortak amaçlar doğrultusunda nasıl yönlendirilip harekete geçirileceğini; koordinasyon fonksiyonu kişilerle işler arasında nasıl uyum sağlanacağını; kontrol fonksiyonu ise amaçlara ulaşma derecesinin ne olduğunu, hangi düzeltici veya koruyucu önlemler alınması gerektiğini belirlemek amacını taşımaktadır. Araştırma mahiyetinde olan bu yazıda öncelikle kültür kavramının hususiyetleri ele alınacak, daha sonra planlama ve kontrol fonksiyonları kültürel açıdan ülkeler arası farklılıklar dikkate alınarak etraflıca açıklanacaktır.
Makaleyi PDF olarak indirebilirsiniz.