İşletmelerde şirket değerlemesi, 1980'Ii yıllardan itibaren gittikçe artan bir şekilde uygulanmaya başlanmasına
rağmen finans yazınında bir disiplin olarak yerini yeni yeni almaktadır. Günümüzde şirket değerlemesine daha fazla ilgi göste r ilnıekte ve bu konuda yapılan bilimsel çalışmaların sayısı da giderek artmaktadır. Şirket değerlemesinin amacı, firmanın uygun ve makul piyasa değerinin tespitidir. Uygun ve makul piyasa değeri ise; piyasada varlıkların değeri konusunda tanı bilgiye sah ip istekli al ı cılar ı n ve sat ı c ıl arın , herhangi bir zorlama olmadan, söz konusu varlık için piyasada takdir ettikleri alım satım değeridir. Yapmış olduğumuz bu çalışmanın birinci bölümünde, bu değerin tespit edilmesi için uygulanacak yöntemler ve bu yöntemlerde kullanılabilecek standartların belirlenmesi ve uygulama güçlükleri üzerinde, ikinci bölümünde ise şirket değerini etkileyen faktörler ile gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler arasındaki değerleme metodları aras ın daki fark l ıl ı klar üzerinde durulacaktır.
Makaleyi PDF olarak indirebilirsiniz.