Bilindiği üzere uygulamada bazı işletmeler satışların miktarını dolayısıyla kazancını artırmak amacıyla müşterilerine elektronik müşteri kartları vermekte, müşteriler ise bu kartlar ile yapmış oldukları alışverişlerde bonus, uçuş mili, para puan vs. adları altında (yazımızın bundan sonraki bölümünde para puan olarak anılacaktır) hediye puanlar kazanmaktadır. Müşteriler kazandıkları bu puanlar karşılığında aynı işletmeden tekrar mal veya hizmet satın alabilmektedir. Biz de bu yazımızda bu şekilde işletmelerin müşterilerine verdikleri elektronik müşteri kartı ile yapılan alışverişler sonucu kazanılan para puanlar karşılığında mal veya hizmet satın almaları halinde bu satışa isabet eden bedellerin gider yazılıp yazılmayacağı ve bu tür satışların Katma Değer Vergisi karşısındaki durumunu açıklayacağız.

Açıklamasıİndir
Makale

Makaleyi PDF olarak indirebilirsiniz.