Bilindiği üzere Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde ekonomik büyüme ile paralel olarak gelir dağılımın ın da aynı ölçüde ve toplumun her kesimine eşit şekilde paylaştırılması her zaman sorun olmuştur. Bunun en öneml i nedenlerinden birisi de bölgeler aras ı gelişmişlik düzeylerinin farklı olmas ıdır. Ekonominin istikrarlı ve dengeli bir şekilde büyümesini sağlayarak, milli gelirdeki artıştan sosyal,ekonomik ve bölgesel olarak toplumun tüm kesimlerinin adil bir şekilde payını almasın ı sağlamak ise ancak yatırım ve istihdamın toplam olarak artırılması ve daha da önemli si bu artışın bölgesel olarak adil dağ ılımı ile mümkündür. Bunun en önemli aracı ise teşvikler sağlamaktır. Tam da bu noktada kanun koyucu ülke genelinde istihdamın artırılması ve bu istihdamın ekonomik gelişmişlik düzeyi düşük olan yörelerde gerçekleştirilmesi suretiyle, ülkemizdeki bölgelerarası gelişmişlik farklılıklar ını azaltmak amac ı yla 29 .01.2004 tarih ve 5084 say ılı Kanun ile vergi ve sigorta primi teşviki , enerji desteği ve yatırımlara bedelsiz arsa ve arazi temini gibi bir takım teşvikler getirmiştir. Ancak bir çok düzenlernede olduğu gibi Kanunda yürürlüğe girdiği tarihten bu yana gerek teşviklerden yararlanma şartları gerekse teşvik süreleri olsun bir çok değişiklik yapı lmı ştır. Biz bu çalışmam ı zda yatırım ve istihdamın artırılmasına yönelik bu teşviklerin her birisini (uygulamadan yararlanacak-yararlanamayacak mükellefler, fiilen çalışma zorunlu l uğu, teşvikten yararlanamayacak işlemler, uygulamanın başlama ve sona erme tarihleri gibi) ayrınt ılı olarak ve tarihisel süreç içerisinde 5350 say ılı Kanun ve son olarak da 5615 sayılı Kanunla yap ıl an değişiklikler çerçevesinde açıklamaya ça lı şacağ ız .

Açıklamasıİndir
Makale

Makaleyi PDF olarak indirebilirsiniz.