Günümüzde yaygınlaşan internet alışverişleriyle beraber oldukça sık olarak paralel ithalat kavramı karşımıza çıkıyor. Küreselleşen dünyada, sermaye ve mal artık sınır tanımıyor. Ticarette serbestleşme hareketinin bir sonucu olarak, sahte ürünler kadar olmasa da paralel ithalat da her geçen gün büyüyor. Bugün paralel ithalatın dünya ticaretindeki payının yüzde onlara ulaştığı belirtiliyor. Paralel ticareti ahlaksız ticaret olarak görenler olduğu gibi, ithalatçının diktatörlüğünü kıran ve tüketiciyi koruyan bir ticaret şekli olarak son derece faydalı bulanlar da vardır. Aynı malın fiyatının ülkeler arasında değişiklik göstermesi paralel ithalatın en önemli nedenidir. Fiyat farklılıkları, ülkelerin gelişmişlik düzeylerine bağlı ekonomik ve sosyal politikalarının sonucu olabildiği gibi, bazen işletmelerin iç piyasa ile ihraç ettikleri pazar arasında bilinçli olarak amaçladıkları fiyat politikasından da kaynaklanabilmektedir. İşte bu fiyat farklılığı, paralel ithalatçının ucuza aldığı ülkeden, yüksek fiyatlı ülkeye mal arzını cazip hale getirmektedir.