VergiRaporu Yazar Fotoğrafı

Vergi Müfettiş Yardımcısı - Vergi Müfettiş Yardımcısı

Elif SOYSALAN - Gülten YİĞİT





  • Fransızca orijinli bir kelime olan promosyon, Türk Dil Kurumu Güncel Sözlüğünde karşılığı ?özendirme? olarak tanımlanmıştır.2 Promosyon; firmaların potansiyel müşterilerine kendilerini tanıtmak ve ürünlerini pazarlamak amacıyla kullandığı etkili bir tanıtım aracıdır. Promosyon ürününe yönelik ilk uygulamalar 1960?lı yıllarda bankaların hatırlı müşterilerine kumbara, takvim, duvar takvimi, kalem vermesi şeklinde başlamıştır. Söz konusu uygulama ise 1990?lı yıllarda önemli bir ivme göstererek günümüz promosyon sektörünün oluşumuna önemli katkı sağlamıştır.3 Günümüzde promosyon olarak verilen mal teslimi ve hizmet ifaları bir pazarlama aracı olarak oldukça yaygınlaşmıştır. Yapılan kampanyalarla bu tür mal ve hizmetlerin müşterilere verilmesi veyahut ifası ile asıl satışı yapılan ürün daha cazip hale getirilerek şirketlerin satış hasılatlarının artması sağlanmış ve buna mukabil şirketlerin emsal şirketlerle rekabet gücü artmıştır. Çalışmamız boyunca ?bedelsiz mal teslimi ve hizmet ifaları? Katma Değer Vergisi ve diğer vergi kanunları çerçevesinde değerlendirilerek, Katma Değer Vergisi Genel Uygulama Tebliği ve özelgeler ile konuya açıklık getirilecektir.