Akaryakıt hem ekonomik hem de çevresel gerekçelerle vergilendirilmektedir. Dünyada farklı oranlarda ve biçimlerde vergilendirilen akaryakıt ürünleri, Türkiye'de bütçelerin önemli bir gelir kaynağıdır. Özellikle akaryakıttan alınan ÖTV ve KDV, yüksek bir vergi hasılatı sağlamaktadır. Yüksek hasılat sağlanmasında önemli bir etken ise yüksek ÖTV tutarlarıdır. Nitekim Avrupa Birliği ile kıyaslandığında Türkiye'de akaryakıt ÖTV tutarları bir hayli yüksektir. Türkiye akaryakıt vergilerinden dolayı, dünyada en pahalı akaryakıt kullanan ülkeler arasında yer almaktadır. Yüksek vergi yükü, beraberinde pek çok sosyal ve ekonomik olumsuzluğu da getirmektedir.
Barter sisteminin yararları dikkate alındığında, özellikle ülke ekonomisinin itici gücü olan KOBİ'lerin rekabet edebilme ve piyasa şartlarına karşı güçlenebilme kabiliyetlerine olumlu katkıları olacağı açıktır. Mevcut ekonomik konjonktürüde dikkate aldığımızda, önümüzdeki yıllarda Türkiye'de barter sisteminin büyük ve tercih edilen bir ticaret sistemi olacağını söyleyebiliriz. Bu açıdan, mevcut itibariyle hukuki altyapıdan yoksun olan barter sisteminin kendine özgü bir mevzuata kavuşturulması, siyasal karar alma mekanizmalarınca dikkate alınması kaçınılmaz olarak karşımıza çıkmaktadır.