Ülkemizde 1950 yılından beri tartışılmakta olan işsizlik sigortası ekonomik ve sosyal şartların uygun olmaması nedeniyle hayata geçirilemiyordu. Geçtiğimiz yıl , sosyal güvenlik kuruluşlarının sürekli büyüyen açıklarının kapatılması, bütçe üzerindeki yüklerinin ortadan kaldırılması amacıyla sosyal güvenlik yasalarında kapsamlı değişiklikler yapan Yasa tasarısı hazırlanmıştı. Tasarının en çok tepki alan, kamuoyunda mezarda emeklilik yasası diye de adlandırılmasına neden olan maddeleri, emeklilik yaşının yükseltilmesine ilişkin olanlarıydı. Oluşan tepkileri asgariye indirmek amacıyla da yılladır tartışılmakla olan işsizlik sigortası tasarıya eklenerek hayata geçirildi. Çalışma hayatına 4447 sayılı Sosyal Güvenlik Yasanın 46-55. maddelerinde yapılan düzenleme ile giren işsizlik sigortası 1 Haziran 2000 tarihinden itibaren uygulanmaya başlandı. Ancak Yasa gere' ği, sigortallların işsizlik ödeneğinden yararlanmaları 1 Mart 2002 tarihinden itibaren söz konusu olabilecek. Şu anda Yasanın sadece işçi, işveren ve devlet katki sından oluşan fon kaynaklarının toplanması ile ilgili hükümleri uygulanıyor.
Bilindiği üzere 01 .07.1999 tarihinden itibaren uygulanacak asgari ücret tutarı, Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nun 29.12.1998 tarih ve 1998/1 Sayılı Kararı ile belirlenmişti. 1 Temmuz 1999 tarihinden geçerli olmak üzere memur maaş katsayısı 12.000, taban aylığı katsayısı 77.000 olarak belirlendi. Ödenecek sigorta primlerinin hesaplanmasına esas alınacak gösterge ve üst gösterge tablolarının değiştirilmesine ilişkin 99/13139 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararı 08.08.1999 tarih ve 23780 Sayılı Resmi Gazete'de yayımlandı. 1 Temmuz 1999 tarihinden itibaren değişen asgari ücret ve prime esas kazançlar ile Sosyal Sigortalar Kurumunca uygulanacak idari para cezaları yazımızın konusunu oluşturmaktadır.