Modern ekonomik sistemde, girişimci en temel aktördür. Vizyonu geniş, yüksek bir cesarete sahip ve yenilik peşinde koşan girişimcinin en büyük eksiği sermayedir. Üretim faktörleri içerisinde elde etmesi en zor ama en kilit faktör sermeyedir. Adam Smith’inde dediği gibi paradan para kazanmak kolaydır ancak zor olan ilk parayı kazanmaktır. Yine Karl Marx için de ekonomi de en belirleyici unsur sermaye ve sermayenin bir yerde aşırı toplanmasıdır. Sermaye kavramı en çok parayı temsil etmekle birlikte iktisat literatüründe onlarca sermaye tanımlaması yapılmıştır. Bunun en büyük sebebi paranın diğer sermaye türlerini satın alabilme özelliğini barındırmasıdır. Ancak bazı sermaye türlerini ise sahip oldukları özellikleri itibariyle parayla temin etmek mümkün değildir. Sosyal sermaye bunlardan btemsil eder. Bu makale çalışmasında da en küçük sosyal sermaye birimi olan ailenin girişimci ve organizasyon üzerindeki etkisi incelenecektir. Özel sektördeki şirketlerin büyük çoğunluğunu oluşturan aile şirketlerinin diğer şirketlere nispeten sahip olduğu avantajlar ve dezavantajlar tartışılacaktır. Anahtar Kelimeler: Sosyal sermaye, Aile şirketleri, Girişimcilik, Evlilik, Şirket Yönetimi JEL Sınıflandırma Kodları: E22, J12, L26