Sermaye azaltımı uygulaması, TTK?da düzenlemiş olup vergi kanunlarında bu konuya ilişkin herhangi bir düzenleme bulunmamaktadır. Şirketler 6102 sayılı TTK?da yer alan şartları yerine getirmek şartıyla farklı nedenlerle sermayelerini azaltabilirler. Azalan sermaye, şirketten fon çıkışına sebep olan ve olmayan durumlar olarak ikiye ayrılmıştır. Azaltılan sermayenin şirketten fon çıkışına sebep olması durumlarında ortaya vergisel sonuçlar çıkmaktadır. Bu çalışmamızda şirketlerin sermayelerini azaltması halinde eksilen sermayenin vergi kanunları karşısındaki durumu vergi idaresinin görüşleri de dikkate alınarak açıklanmaya çalışılmıştır.
Ücret gelirlerinin vergilendirilmesi ve beyanı ile ilgili Gelir Vergisi Kanununda geniş açıklamalara yer verilmiştir. Ancak Kanun?da ücret gelirinin vergilendirilmesi ve beyanı ile ilgili yer alan bazı hükümler sığ olarak kalmış vergi idaresi açısından bu hükümler tebliğ ve özelgeler ile açıklanmıştır. Bu çalışmamızda ücret gelirlerinin vergilendirilmesi ve beyanı ile ilgili özellikli durumlar, ikinci işveren sorunu ile ilgili vergi idaresinin görüşü, söz konusu görüşün kamu zararı açısından değerlendirilmesi ayrıca ücret gelirlerinin beyanı ile ilgili çözüm önerileri konuları kanun ve tebliğler ışığında örneklerle açıklanmaya çalışılmıştır.
Bu çalışmamızda yapı kooperatiflerinin muafiyet şartları ve özellikli durumları kanun, tebliğ, özel- geler ışığında detaylı açıklanmaya çalışılmıştır. Yapı kooperatifleriyle ilgili özellikli konularda açıklamalarımızın yanında vergi idaresinin görüşleri de konunun daha iyi anlaşılmasını sağlamıştır. Ayrıca yapı kooperatiflerinin muafiyet şartları arasında yer alan "ortaklarla iş görülmesi" şartının, konunun en can alıcı noktası olduğu anlaşılmıştır. Bu nedenle söz konusu şart, detaylıca ele alınmıştır.