Kamu Denetçiliği Kurumu, kamu hizmetlerinin işleyişinde bağımsız ve etkin bir şikâyet mekanizması oluşturmak üzere tesis edilen, idarenin her türlü eylem, işlem, tutum ve davranışlarını hukuka ve hakkaniyete uygunluk yönlerinden inceleyen, araştıran ve önerilerde bulunan bir insan hakları denetim mekanizmasıdır. Kamu Denetçiliği uluslararası alanda “Ombudsman” kelimesi ile ifade edilmektedir. Kamu Denetçiliği Kurumu tarafından şikâyet başvuruları, idari işlemler itibariyle fonksiyonel olarak işbölümüne esas konu ve alanlar yönünden ayrım yapılarak incelenmektedir. Bu çalışmada, Kamu Denetçiliği Kurumuna başvuruların kabul edilmeye başladığı 2013 yılından itibaren ekonomi, maliye ve vergi alanında yapılan şikâyet başvurularının genel yapısı ele alınmakta ve yıllar itibariyle istatistiki verileri değerlendirilmektedir. Elde edilen verilegere göre; ekonomi, maliye ve vergi alanında düşük sayıda başvuru yapıldığı tespit edilmiş olup, bu konuda Kamu Denetçiliği Kurumunun ekonomi ile ilgili idarelerle işbirliğini geliştirmek suretiyle mağdur olma potansiyeli olan bireyleri ve tüzel kişileri bilgilendirme ve bilinçlendirme hususunda etkinlikler yapabileceği değerlendirilmektedir. Anahtar Kelimeler: Kamu Denetçiliği Kurumu, ekonomi, maliye, vergi JEL Sınıflandırma Kodları: G18, H20, H83

Abonelik veya Satın Alma Gerekiyor!

Bu makalenin devamını okuyabilmek için giriş yapmanız, satın almanız veya abone olmanız gerekmektedir.