Franchising, temel tanımıyla marka hakkının kullandırılması demektir. Yeni bir işletme kurmak veya kurulu bir işletmeyi gerek ulusal, gerekse uluslararası koşullar ve bu koşullarda meydana gelen sürekli değişimlere uyumlu kılarak başarıya eriştirmek, bireysel yatırımcılar açısından çok güçtür. Küçük işletmelerin bu güçlükleri çözmeleri, özellikle büyük işletmelerin sağladığı olanaklardan yararlanarak daha kolay olmaktadır. İşte bu yüzden günümüz ekonomik koşullarında, Türkiye de dahil olmak üzere birçok ülkede, uygulanır hale gelmiş olan franchising yöntemine vergisel açıdan yaklaşıldığında, marka hakkını kullandıran ile marka hakkını kullanan kişi ve kurumlar bakımından bazı vergisel yükümlülükleri de beraberinde getirmektedir. Bu makalemizde; - Franchise nedir? - İşleyişi nasıldır? - Türk Vergi Mevzuatındaki yeri ve vergisel boyutu nasıldır? sorularına cevap verilmeye çalışılmıştır.

Açıklamasıİndir
Makale

Makaleyi PDF olarak indirebilirsiniz.