a) ihti yati haciz, teminat alınmasından çok daha ağır bir koruma tedbiridir. Teminatta, amme borçlusu mal varlığ ına dahil veya mal varlığı dışındaki bir kıymeti kendi tayin edip, borcuna karşılık gösterd i ği halde, i htiyati hacizde borçlu mamelekine dahil k ı ymetlerin biri veya bir kısmı üzerine borçlunun zilyedliği kaldırılarak idare tarafından el konu lm aktadır. Bu an lamda, ihtiyati haciz çok önemli bir kararıdır. Henüz tahakkuk etmemiş borçlar için, tahakkuk etmiş o ldu ğu halde, ödeme vadesi gelmem iş amme alacakları için olsun, amme alacağı tahakkuk etmiş ve ödeme vadesi de dolmuş olduğu halde, henüz ödeme emri tebliğ edi lm emiş olduğu hallerde, mükelleflerce kullanılacak haklar ve başvuru yo ll arı oldukça sınırlı kalmaktadır. b) ihtiyati Haciz Kararlarına, uygulanmalarına karşı açı l acak olan davalarda, usul yönünden ihtiyati haciz uygulamasının usulüne uygun olup olmadığı hususu, sas yönünden sadece ihtiyati haciz nedenlerinin bulunmadığı öne sürülebi lir. Amme borcunun zaman aşımı na u ğrad ı ğ ı iddiası dahi, ihtiyati haczekarşı açı la cak davalarda nazara a lın abi l ecek bir iddia olprak kabul ed ilmemekted ir c) ihti yati haciz, borçlunun belirli bir ik ametgahı bulunmadığı gerekçesi ile uygulanmış ise, bu hususun doğru olmad ı ğ ının ispatı ihtiyatı haciz kararının kaldırılması için kafidir d) Özetle, Gel ir idares i ihtiyati haciz ve ihtiyati tahakkuk konusunda, vergi daireleri uygulamalarını yeniden gözden geçirmesi ve çağa uygun mükellef odaklı , mükellefi mağdur etmeyen uygulama içine girmelidirler. e) Gelir id aresi Başkanlığı, kendisine bağlı il ve ilçe örgütlerine bu konuda be lirli bir uygulama birliği hk. esnek çözümler üretip, her tarhiyat için ihtiyati haciz, ihti yati tahakkuk yapmaması gereklidir.

Açıklamasıİndir
Makale

Makaleyi PDF olarak indirebilirsiniz.