Toplam Kalite Yönetimi'nde 'insan' faktörünün gözardı edilmeyerak geleneksel neo-klasik yönetim anlayışlarının eleştirisi olan, çalışanlar ve işletme amaçlarının doğal farklılığının öncelikle tespit edildiği ve en optimum noktada birleştirilmeye çalışıldığı görülmektedir. Toplam kaliteyi uygulayan işletmelerdeki çalışanların, diğer işletmelere nazaran daha motivasyonel bir çalışma perspektifine sahip oldukları, bu sayede kalite hedeflerine ulaşmada tepe yönetiminin kararlarına son derece olumlu katkılar sağladıkları görülmektedir. Bu çalışmada, Toplam Kalite anlayışını benimseyen işletmelerin, bu yönetim felsefesi sayesinde sağladıkları avantajların ortaya koyulması amaçlanmakta olup bu çerçevede kalite, kalitenin gelişimi, Toplam Kalite Yönetimi'nin fonksiyonları çerçevesinde işletmelere olan pozitif etkileri üzerinde durulacaktır .
Makaleyi PDF olarak indirebilirsiniz.