Sosyal Güvenlik Kurumu özellikle 2000' li yıllardan itibaren Bilgi ve İletişim teknolojilerindeki gelişmeleri yakından takip etmeye başlamış, merkezi veri tabanını bu gelişmelere uygun hale getirerek e-sigorta uygulamasını hayata geçirmiştir. İşverenler artık prim belgeleri ile sigortalı işe giriş ve işyeri bildirgelerini internet üzerinden elektronik olarak Sosyal Güvenlik Kurumu' na (SGK) verebiliyor. Bu sayede hem işverenler hem de SGK daha kolay ve hızlı işlem yapma imkanına kavuştu. Ancak bütün bu yenilikler, vatandaşla idare arasında zaman zaman kendine has yeni uyuşmazlıkların çıkmasına da sebep olabiliyor. Bu uyuşmazlıklardan biri de, elektronik beyanname verme mecburiyeti getirilen mükellefle- rin/işverenlerin teknik arıza, mecburiyetin bilinmemesi, şifrenin kaybolması, hastalık, muhasebecinin unutkanlığı gibi çeşitli sebeplerle elektronik beyanname vermemesi/verememesi halinde muhatap tutulacakları ceza ve bunun hakkaniyeti konusu. Biz bu yazımızda şu sıralar vergi hukuku ve vergi mahkemelerini çokça meşgul eden elektronik beyanname verme zorunluluğu uygulamasının iş ve sosyal güvenlik hukukunda var olan elektronik bildirge uygulamaları açısından emsal teşkil edip edemeyeceğini vergi ve bölge idare mahkemesi kararları ışığında tartışmaya çalışacağız.

Açıklamasıİndir
Makale

Makaleyi PDF olarak indirebilirsiniz.