Sponsorluk 1 seri no?lu Kurumlar Vergisi Kanunu Genel Tebliğinde açıklanmıştır. Buna göre sponsorluk harcamaları; ticari kazancın elde edilmesi ile doğrudan ilişkili olmayan veya ilişkisi ölçülemeyen, sosyal amacı öne çıkan harcamalar olup ticari kazancın elde edilmesi ile doğrudan ilişkili olan reklam harcamalarından farklılık arz etmektedir. Reklam ise belirli bir ürün veya hizmetin tanıtımını yapmak için başvurulan her türlü yoldur. Reklam, harcamayı yapanlar açısından kazancın elde edilmesi ve idame ettirilmesi için yapılan bir genel giderdir. Ancak, sponsorluk harcaması genel giderler arasında yer almamaktadır. Devlet bazı alanları desteklemek amacıyla yapılan sponsorluk harcamalarının mevzuatta belirlenen oranlarda indirimini kabul etmiştir. Spor alanında yapılan sponsorluk harcamalarında profesyonel kulüplere yapılan sponsorluk harcamasının %50?si ve amatör kulüplere veya sporculara yapılan harcamaların %100?ü yalnızca beyanname üzerinde indirilebilmektedir. Ayni yapılan sponsorluk harcamaları KDV?nin konusuna girerken, reklam harcamalarının tamamı KDV?nin konusuna girmektedir.
Makaleyi PDF olarak indirebilirsiniz.