Maliye Bakanlığı yukarıda deyinilen belgelerden "GiRiŞ BiLiTLERi" ile ilgili olarak özellikle de belgelerin denetim ve kontrolleri ile tasdike tabi olmaları konusunda farklı bir düzenleme getirmiştir. Şöyle ki; 17.2.1995 tarihinde yayınlanan 164 nolu VUK Genel Tebliğinin 1. bölümünde " ... denetim ve tasdik işl emleri belediyelerce yapılan giriş biletleri mevcut usulde kullanılmaya devam edilecektir. Bunun dışında kalan giriş biletleri ise işletme sahiplerince anlaşmalı matbaalarda bastırılacak veya noter tasdikli olarak kullanılacaktır ... " şeklinde bir ifadeye yer verilmiştir. ifade de yer alan "mevcut usul" de ise belediyelerin giriş bileti kullanan yerlerden 2465 sayılı Belediye Gelirleri Kanunun Gereğince Eğlence Vergisi almalarının bir sonucu olarak bu biletierin tasdik ve
denetiminin belediyeler tarafından yapıldığı kastedilmektedir ki söz konusu bu tebliğ ifadesi ile de bu uygulamanın devam edeceği belirtilmiştir. Buna göre denetim ve tasdik işlemleri belediyelerce yapılan
giriş biletleri anlaşmalı matbaalara bastırılmayabileceil gibi noteriere de onaylattırılmayabilecektir.
Giriş biletleri için Maliye Bakanlığının 164 nolu tebliğ ile getirdiği bu ayrıcalıklı düzenlemenin uygulamada
ortaya çıkardığı aksaklıklar, sıkıntı ve sorunlar var mıdır? Yapılan inceleme ve araştırmalar neticesinde giriş biletlerinin basım, dağıtım ve kullanımları sırasında vergi kanunları açısından bir takım problem ve usulsüzlüklerin ortaya çıktığı ve mevcudiyetlerini sürdürmekte oldukları tesbit edilmiş olup; bu sorunlara ve çözümleri ile ilgili
öneriferimize yazımızın takip eden bölümlerinden değinilecektir.
Makaleyi PDF olarak indirebilirsiniz.