Toplumun gelişmişlik göstergelerinden biri
olan okuryazarlık gelişen ve değişen dünya
ile birlikte farklı türlere ayrılmıştır. Bu türlerden
biri de mükelleflerin vergisel konularda bilgi sahibi
olduğu ve işlemlerini herhangi bir yardıma
ihtiyaç duymadan yerine getirebilme becerisine
sahip olduğu vergi okuryazarlığıdır. Vergi okuryazarlığı
yüksek olan toplumlarda vergi bilinci,
vergi ahlakı, vergi uyumu gibi vergiye karşı tutum
ve davranışları etkileyen faktörler olumlu
yönde gelişmektedir. Mükellefler ekonomik ve
mali kararlarını daha rasyonel almaktadır. Vergi
okuryazarlığının kazanılması ve geliştirilmesinde
rol oynayan en önemli faktör eğitimdir. Bu kapsamda
çalışmada Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Maliye
Bölümü müfredatında yer alan Vergi Hukuku,Mali Yargı Hukuku, Vergi Ceza Hukuku, Türk Vergi
Sistemi ve Vergi Uygulamaları derslerinin bölüm
öğrencilerinin vergi okuryazarlığı üzerindeki
etkisi incelenmiştir. İkili lojistik regresyon analizi
ile yapılan çalışmada vergi hukuku, Türk Vergi
Sistemi, Mali Yargı Hukuku ve Vergi Uygulamaları
derslerine ilişkin bilgi düzeyine sahip öğrencilerin
diğer öğrencilere göre vergi okuryazarlıkları
yüksek çıkmıştır. Vergi Ceza Hukuku dersine
ilişkin ise istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkiye
rastlanılmamıştır.
Anahtar Kelimeler: Vergi, Vergi Okuryazarlığı,
İkili Lojistik Regresyon
Jel Sınıflandırma Kodları: H20, H22, H29
Abonelik veya Satın Alma Gerekiyor!
Bu makalenin devamını okuyabilmek için giriş yapmanız, satın almanız veya abone olmanız gerekmektedir.