Eski zamanlarda insanlar canları sıkıldığı zaman geleneksel sokak oyunları, atari-konsol oyunları ile vakit geçirirken günümüzde teknolojinin gelişmesiyle bu durum yerini çoğunlukla sosyal medya uygulamalarına bırakmıştır. Can sıkıntısı ve dijital sosyalleşme ile başlayan bu süreç zamanla yeni kazanç kapıları da açmıştır. Çalışmamızın konusunu oluşturan Bigo Live uygulaması, insanların canlı yayınlar ile hayatlarındaki anlarını göstermek, yeteneklerini sergilemek, etkileşimde bulunmak ve daha sonra gerçek paraya çevrilecek sanal hediyeler göndermek için oluşturulmuş bir canlı video sosyal platformudur. Ancak uygulamadan elde edilen gelirlere ilişkin vergisel yükümlülüklerin yerine getirilmemesi problemleri de beraberinde getirmektedir. Bu çalışmanın amacı Bigo Live uygulamasında yayın yapanların faaliyetini tanımlamak, hangi gelir unsuru yönünden vergilendirilmeleri gerektiği ortaya koymak, sosyal içerik üreticiliği istisnasından istifade edip edemeyeceklerini irdelemek ve vergilendirme noktasında özellik arz eden hususları değerlendirmektir. Anahtar Kelimeler: Bigo Live, Sosyal Medya, Covid, Sosyal İçerik Üreticiliği, Ticari Kazanç. JEL Sınıflandırma Kodları: H20, K34.

Açıklamasıİndir
Makale