Serbest piyasa ekonomisinde ticari işletmeler satış hedeflerine ulaşabilmek için birçok pazarlama tekniğini aynı anda uygulayabilmektedirler. Ticari işletmelerin satış işlemlerinde başarıya ulaşabilmeleri için kısa zamanda daha çok müşteriye ulaşmaları gerekmektedir. Gerek ekonomik koşullar gerekse izlenen pazarlama politikaları sonucu bazı ticari işletmeler satış işlemlerinin bir kısmını direkt alıcılara yapmakta iken bazı ticari işletmeler direkt alıcıya ulaşmak yerine satış işlemlerini komisyoncular veya konsinye aracılığı ile yapmaktadırlar. Komisyoncular veya konsinye aracılığıyla yapılan satışlarda komisyoncuya veya konsinyeye emtianın gönderilmesi nihai satış işlemi olmadığı için konsinye satışlarının muhasebeleştirilmesi ve değerlemesi de diğer satışlarından bazı farklılıklar göstermektedir.
Makaleyi PDF olarak indirebilirsiniz.