Facebook ilk çıktığı ve yaygınlaştığı dönemlere nazaran günümüzde Instagram kadar ilgi çekmemektedir. Hatta yakın dönemde Türkiye’de yeni Facebook kullanıcılarının 40-60 yaş aralığındaki kişilerden oluştuğu, genç kuşakların Facebook’u terk ettiği ve başka platformlara yönlendiği gündem olmuştur. Sosyal medyadan kazanç sağlamak, artık tüm dünyada olağan bir durum haline gelmiştir. Facebook’ta bu durumdan payını almak ve kullanıcılarına da bu paydan kazanç sağlamak adına sosyal medya kazanç sağlayıcıları arasında yerini almıştır. Bu çalışmanın amacı Facebook’ta elde edilen gelirlerin; hangi gelir unsuru yönünden vergilendirileceğini, istisna kapsamında olup olmayacağını ve istisna kapsamında ise hangi gelirlerin bu kapsamda olabileceğini değerlendirmektir. Anahtar Kelimeler: Facebook, İçerik Üreticisi, Vergi. JEL Sınıflandırma Kodları: H20, K34.

Abonelik veya Satın Alma Gerekiyor!

Bu makalenin devamını okuyabilmek için giriş yapmanız, satın almanız veya abone olmanız gerekmektedir.