iletişim araçlarının gelişmesi ile birlikte küreselleşen dünyamızda üreticinin ürettiği mal ve hizmeti satış ve dağıt ı m aşamasında en az maliyetle ve en hızlı biçimde pazarlama isteği tüketidierin ise belli kalite ve standartdaki mal ve hizmeti artan oranda tercih etmeye başlaması yeni pazarlama tekniği olarak franchising sistemini ortaya çıkarmıştır. ilk kez ABD'nde ortaya çıkıp 1980'1erden sonra da Türkiye'de kullanılmaya başlayan sistem, işletmelere birçok avantaj ve dezavantaj getirmiştir. Yazımızın amacı, hukuksal düzenlemenin ekonomiyi arkadan takip etmesinden dolayı hukukumuzda henüz düzenlenmemiş franchising sisteminin temelini oluşturan franchising sözleşmesini analiz etmektir. Bununla paralel olarak da benzer sözleşmelerden ayrı ele alınıp değerlendirilmesi gereken bu sistemi,h franchising sözleşmesinin asli unsurları çerçevesinde konuyu basitleştirerek daha anlaşılır hale getirip vergisel yönden daha sağlıklı sonuçlara ulaşılmasına katkida bulunmaya çalışacağız.
Makaleyi PDF olarak indirebilirsiniz.