Bilgi ve iletişim teknolojinin gelişmesi yalnızca bireyleri değil, aynı zamanda kamu kurumlarını da etkisi altına almıştır. Bu gelişmeler sonucunda kamu sektöründe hizmet sunumunda bilgi ve iletişim teknolojileri kullanılarak “e-devlet” olarak adlandırılan bir takım uygulamalar ortaya çıkmıştır. e-Devlet uygulamaları ile yönetsel süreçlerde ortaya çıkan sorunlara çözüm bulmak ve demokratik yollar kullanılarak memnuniyeti artırmak amaçlanmaktadır. e-Devlet uygulamaları günümüzde dünya üzerinde pek çok ülkede yerini almıştır. Bu çalışmada da öncelikle e-devlet ile ilgili kuramsal ve kavramsal bir çerçeve çizilmiştir. Az gelişmiş ülke, gelişmekte olan ülke ve gelişmiş ülke ayrımı yapılarak sırasıyla Nijerya, Malezya ve Singapur’ da uygulanan e-devlet ile ilgili ayrıntılı bilgiler verilmiştir. Son olarak elde edilen bulgular çerçevesinde çok yönlü bir değerlendirme yapılarak bir takım tavsiyelerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Az Gelişmiş Ülke, e-Devlet, Teknoloji, Gelişmekte Olan Ülke, Gelişmiş Ülke, Kamu Yönetimi, Nijerya, Malezya, Singapur. JEL Sınıflandırma Kodları: H70, H83, O30

Abonelik veya Satın Alma Gerekiyor!

Bu makalenin devamını okuyabilmek için giriş yapmanız, satın almanız veya abone olmanız gerekmektedir.