Bilgi ve iletişim teknolojinin gelişmesi yalnızca bireyleri değil, aynı zamanda kamu kurumlarını da etkisi altına almıştır. Bu gelişmeler sonucunda kamu sektöründe hizmet sunumunda bilgi
ve iletişim teknolojileri kullanılarak “e-devlet”
olarak adlandırılan bir takım uygulamalar ortaya çıkmıştır. e-Devlet uygulamaları ile yönetsel
süreçlerde ortaya çıkan sorunlara çözüm bulmak
ve demokratik yollar kullanılarak memnuniyeti
artırmak amaçlanmaktadır. e-Devlet uygulamaları günümüzde dünya üzerinde pek çok ülkede
yerini almıştır. Bu çalışmada da öncelikle e-devlet ile ilgili kuramsal ve kavramsal bir çerçeve çizilmiştir. Az gelişmiş ülke, gelişmekte olan ülke
ve gelişmiş ülke ayrımı yapılarak sırasıyla Nijerya, Malezya ve Singapur’ da uygulanan e-devlet ile ilgili ayrıntılı bilgiler verilmiştir. Son olarak
elde edilen bulgular çerçevesinde çok yönlü bir
değerlendirme yapılarak bir takım tavsiyelerde
bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Az Gelişmiş Ülke,
e-Devlet, Teknoloji, Gelişmekte Olan Ülke, Gelişmiş Ülke, Kamu Yönetimi, Nijerya, Malezya,
Singapur.
JEL Sınıflandırma Kodları: H70, H83, O30
Abonelik veya Satın Alma Gerekiyor!
Bu makalenin devamını okuyabilmek için giriş yapmanız, satın almanız veya abone olmanız gerekmektedir.