Franchising, kısaca tanınmış bir markanın ve oluşmuş bir imajın, belirli standartlar içinde ve belirlenen bir ücret karşılığında bağımsız yatırımcılara kullandırılması şeklinde tanımlanabilir. Franchising uygulamaları gerçek anlamda ilk olarak İngiltere ve ABD'de ortaya çıkmış,1950'li yıllarda ve sonrasında ise hızla yaygınlaşmıştır. Franchising uygulamaları, uygulandığı ülkeye göre ve sunulan fırsatlar açısından iki grupta ele alınır. Sistem uygulandığı ülkeye göre, ulusal ve uluslararası olarak; sunulan fırsatlar açısından ise, ürün ve marka Franchising'i ve işletme sistemi franchisingi şeklinde sınıflandırılır. Franchising sisteminde, vergi türleri itibari ile vergilendirme, franchise veren ve alan nezdinde belli farklılıklar göstermektedir.

Açıklamasıİndir
Makale

Makaleyi PDF olarak indirebilirsiniz.