VergiRaporu Yazar Fotoğrafı

* Prof. Dr., Afyon Kocatepe Üni., İİBF., **100/2000 YÖK Doktora Bursiyeri, Afyon Kocatepe Üni.

İhsan Cemil DEMİR*- Nagihan ERDAL**





  • Türkiye’de dijital reklam yatırımları her yıl artarak önemli bir ekonomik boyuta ulaşmıştır. Dijital reklam yatırımlarının her yıl artması dolayısıyla internet reklamcılığını da kapsayan dijital ekonominin vergilendirilmesi gündeme gelmiştir. Bu çalışma, Türkiye’de 2011-2021 yılları arasında IAB (Interactive Advertising Bureau)’den alınan verilerle dijital reklam yatırımlarının miktarını ve büyüme oranlarını tespit ederek ekonomik boyutunu belirleyip internet reklamlarının vergilendirilmesini ve vergilendirilmesinde yaşanan sorunların tartışılması amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Türkiye’de 2011-2021 yılları arasında dijital reklam yatırımları her yıl artsa da özellikle son iki yılda yaşanılan pandemi sürecinin tüketici davranışlar yol açtığı değişiklikler nedeniyle dijital reklam yatırımlarında önemli artışlar yaşanmıştır. İnternet reklamcılığının vergilendirilmesinde yasal düzenlemelerde yer alan en önemli vergilendirme sorunlarının çifte vergilendirme, dijital yerin Vergi Usul Kanunumuza göre iş yeri olarak sayılmaması, dijital hizmet vergisi oranının yüksek olması, dijital hizmet vergisinin matrahını gayrisafi hasılatın oluşturması, muafiyete ilişkin parasal tutarların aylık hasılata göre belirlenmesi ve erişim yasağı cezası olarak belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: İnternet Reklamcılığı, Dijital Reklam Yatırımları, Dijital Hizmet Vergisi, Vergilendirme Sorunları JEL Sınıflandırma Kodları: H20, K34, M37.