Türkiye’de dijital reklam yatırımları her yıl
artarak önemli bir ekonomik boyuta ulaşmıştır. Dijital reklam yatırımlarının her yıl artması
dolayısıyla internet reklamcılığını da kapsayan
dijital ekonominin vergilendirilmesi gündeme
gelmiştir. Bu çalışma, Türkiye’de 2011-2021 yılları arasında IAB (Interactive Advertising Bureau)’den alınan verilerle dijital reklam yatırımlarının
miktarını ve büyüme oranlarını tespit ederek
ekonomik boyutunu belirleyip internet reklamlarının vergilendirilmesini ve vergilendirilmesinde
yaşanan sorunların tartışılması amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Türkiye’de
2011-2021 yılları arasında dijital reklam yatırımları her yıl artsa da özellikle son iki yılda yaşanılan pandemi sürecinin tüketici davranışlar yol açtığı değişiklikler nedeniyle dijital reklam
yatırımlarında önemli artışlar yaşanmıştır. İnternet reklamcılığının vergilendirilmesinde yasal
düzenlemelerde yer alan en önemli vergilendirme sorunlarının çifte vergilendirme, dijital yerin
Vergi Usul Kanunumuza göre iş yeri olarak sayılmaması, dijital hizmet vergisi oranının yüksek olması, dijital hizmet vergisinin matrahını gayrisafi
hasılatın oluşturması, muafiyete ilişkin parasal
tutarların aylık hasılata göre belirlenmesi ve erişim yasağı cezası olarak belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: İnternet Reklamcılığı,
Dijital Reklam Yatırımları, Dijital Hizmet Vergisi,
Vergilendirme Sorunları
JEL Sınıflandırma Kodları: H20, K34, M37.
Abonelik veya Satın Alma Gerekiyor!
Bu makalenin devamını okuyabilmek için giriş yapmanız, satın almanız veya abone olmanız gerekmektedir.