Vergi hukuku, adından da anlaşılacağı üzere, hukuk bütünü içinde yer almaktave onun bir dalını oluşturmaktadır. Başka bir deyişle , özel hukuk ve kamu hukuku şeklinde ikili bir ayrıma tabi tutulan hukuk bütünü içinde kamu hukukunun bir alt dalını teşkil etmektedir. Genel hukukta olduğu gibi, vergi hukukunun da kaynakları vardır . Vergi hukukunun hayatiyeti açısından büyük öneme haiz olan bu kaynaklar arasında bir hiyerarşi vardır. Bu kurallardan bazıları diğerine göre kuvvet ve geçerlilik yönünden önde gelmektedir. Dolayısıyla , bu kuralları uygulama durumunda olan kişi ve kurumların bu hiyerarşiyi bilmeleri ve takip etmeleri gerekir. Aksi takdirde önemli hukuksal yanlışlıklar ortaya çıkar. işte , bu çalışmada , önce vergi hukukunun kaynakları içinde genel tebliğierin yeri ele alınmış , akabinde 255 no'lu Vergi 255 no'lu Vergi U~ul Kanunu Genel Tebliği eleştirilsel bir bakışla irdelenmeye çalışılmıştır.
Pazarlama, bir kazanç sağlamak amacıyla , müşteri gruplarının ihtiyaç ve isteklerini tatmin için firma kaynaklarının çözümlenmesi, planlanması , örgütlenmesi, kullanılması ve denetimi olarak tanımlanabilir. işletmeler, hedeflenen grup potansiyel müşteri kitlesine varmak amacıyla, çeşitli pazarlama araçlarını kullanırlar. Günümüzde, sık sık başvurulan bir pazarlama aracı da "satış promosyonu"dur. Bu çalışmada , Türkiye'de -özellikle medya tarafından- yoğun bir şekilde gündemde olan satış promosyonu konusu ele alınıp , mahiyeti, hukuki yönü ve vergisel boyutuyla tartışılacaktır.