Bilgi, bilgi toplumu, bilişim teknolojisi gibi kavramların hayatımızdaki önemini giderek artırdığı bu yıllarda teknolojinin hayatımızın her alanına olduğu gibi kamu hizmetlerine de etkisi önemli düzeye ulaşmış ve vergi sistemimiz bakımından yeni usuller benimsenmesinin önünü açmıştır. Bu doğrultuda, Vergi Usul Kanununun mükerrer 242. maddesi ile Maliye Bakanlığına tanıdığı yetkilere4 istinaden, yaygın olarak kullanılan belgelerden biri olan faturanın elektronik belge olarak düzenlenmesi, elektronik ortamda iletilmesi, muhafaza ve ibraz edilmesine ilişkin Bakanlıkça, 5 Mart 2010 tarihinde 27512 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 397 sayılı Vergi Usul Kanunu genel tebliği hazırlanmıştır. Bahsi geçen tebliğ hükümleri ile e-fatura uygulaması ve e-fatura portalı hakkında belirlenen usul ve esaslar ile uygulamaların gelişim süreci bu makalenin konusunu oluşturmaktadır.
2 Mart 2011 tarih ve 27862 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 406 sayılı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile Vergi Usul Kanununun 149.maddesi ile Mükerrer 257. maddesinin (4) numaralı bendinde yer alan hükümlerin Maliye Bakanlığına verdiği yetkilere istinaden, noter ve noterlik görevini ifa ile mükellef olanların, tasdik ettikleri defter ve belgelere ilişkin bilgileri Maliye Bakanlığına göndermelerine dair usul ve esaslar yeniden düzenlenmiştir. Yapılan düzenleme ile, noter ve noterlik görevini ifa ile mükellef olanların, tebliğde talep edilen ve makale içerisinde açıklanan bilgileri, 01.04.2011 tarihinden itibaren elektronik ortamda Maliye Bakanlığına göndermeleri zorunlu hale getirilmiştir. Hangi defter ve belgelerin tasdikinin zorunlu olduğu, noterlerin bildirim yükümlülüklerinin kapsamı ve mevzuatımızdaki yeri ile bu konuda getirilen yeni düzenlemeler makalenin konusunu oluşturmaktadır.