2 Mart 2011 tarih ve 27862 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 406 sayılı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile Vergi Usul Kanununun 149.maddesi ile Mükerrer 257. maddesinin (4) numaralı bendinde yer alan hükümlerin Maliye Bakanlığına verdiği yetkilere istinaden, noter ve noterlik görevini ifa ile mükellef olanların, tasdik ettikleri defter ve belgelere ilişkin bilgileri Maliye Bakanlığına göndermelerine dair usul ve esaslar yeniden düzenlenmiştir. Yapılan düzenleme ile, noter ve noterlik görevini ifa ile mükellef olanların, tebliğde talep edilen ve makale içerisinde açıklanan bilgileri, 01.04.2011 tarihinden itibaren elektronik ortamda Maliye Bakanlığına göndermeleri zorunlu hale getirilmiştir. Hangi defter ve belgelerin tasdikinin zorunlu olduğu, noterlerin bildirim yükümlülüklerinin kapsamı ve mevzuatımızdaki yeri ile bu konuda getirilen yeni düzenlemeler makalenin konusunu oluşturmaktadır.

Açıklamasıİndir
Makale

Makaleyi PDF olarak indirebilirsiniz.