VergiRaporu Yazar Fotoğrafı

* Dr., Düzce Üniversitesi, Akçakoca Meslek Yüksekokulu, Büro ve Sekreterlik Bölümü

Ercan YELMAN*





  • Bu çalışma, dijital oyun tabanlı öğrenme (DGBL) yöntemlerinin vergi okuryazarlığını artırmadaki potansiyelini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Vergilerin zamanında toplanması için bireylerin vergi bilincine ve okuryazarlığına sahip olması gerektiği gerçeğinden hareketle, eğitimde yenilikçi yaklaşımların bu alanda nasıl bir fark yaratabileceği ele alınmıştır. Bu bağlamda çalışmada Taxlandia ve The Tax Adventure dijital oyunlarının içerikleri incelenmiş ve bu oyunların bireylerin vergi okuryazarlığını geliştirmeye olan katkıları analiz edilmiştir. Ayrıca Türkiye bağlamında bu tür uygulamaların uygulanabilirliği üzerine bir değerlendirme yapılmıştır. Araştırma kapsamında dijital oyunların, kullanıcıların vergi kavramlarını öğrenme ve vergi okuryazarlığı kazanma süreçlerinde etkili araçlar olabileceği ortaya konulmuştur. Diğer taraftan çalışmada Türkiye’deki mevcut vergi okuryazarlığı düzeyi göz önüne alındığında dijital oyunların bu konuda eksiklikleri giderebilecek bir çözüm sunabileceği tartışılmıştır. Araştırmanın bulguları incelendiğinde dijital oyun tabanlı öğrenmenin vergi okuryazarlığını artırma potansiyelini ortaya koyduğu ve bu alandaki sınırlı literatüre katkı sağladığı görülmektedir. Öte yandan Türkiye bağlamında daha fazla araştırma yapılması gerektiği vurgulanmakta ve dijital oyun tabanlı öğrenme yöntemlerinin vergi okuryazarlığı üzerindeki etkilerinin daha etkin bir şekilde nasıl geliştirilebileceğine dair önemli bir temel sunulmaktadır. Anahtar Kelimeler: Vergi Okuryazarlığı, Dijital Tabanlı Öğrenme, Taxlandia, The Tax Adventure JEL Sınıflandırma Kodları: I29, H29