Bu çalışma, dijital oyun tabanlı öğrenme
(DGBL) yöntemlerinin vergi okuryazarlığını artırmadaki
potansiyelini değerlendirmeyi amaçlamaktadır.
Vergilerin zamanında toplanması için
bireylerin vergi bilincine ve okuryazarlığına sahip
olması gerektiği gerçeğinden hareketle, eğitimde
yenilikçi yaklaşımların bu alanda nasıl bir
fark yaratabileceği ele alınmıştır. Bu bağlamda
çalışmada Taxlandia ve The Tax Adventure dijital
oyunlarının içerikleri incelenmiş ve bu oyunların
bireylerin vergi okuryazarlığını geliştirmeye olan
katkıları analiz edilmiştir. Ayrıca Türkiye bağlamında
bu tür uygulamaların uygulanabilirliği
üzerine bir değerlendirme yapılmıştır. Araştırma
kapsamında dijital oyunların, kullanıcıların vergi
kavramlarını öğrenme ve vergi okuryazarlığı
kazanma süreçlerinde etkili araçlar olabileceği ortaya konulmuştur. Diğer taraftan çalışmada
Türkiye’deki mevcut vergi okuryazarlığı düzeyi
göz önüne alındığında dijital oyunların bu konuda
eksiklikleri giderebilecek bir çözüm sunabileceği
tartışılmıştır. Araştırmanın bulguları incelendiğinde
dijital oyun tabanlı öğrenmenin vergi okuryazarlığını
artırma potansiyelini ortaya koyduğu
ve bu alandaki sınırlı literatüre katkı sağladığı görülmektedir.
Öte yandan Türkiye bağlamında daha
fazla araştırma yapılması gerektiği vurgulanmakta
ve dijital oyun tabanlı öğrenme yöntemlerinin
vergi okuryazarlığı üzerindeki etkilerinin
daha etkin bir şekilde nasıl geliştirilebileceğine
dair önemli bir temel sunulmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Vergi Okuryazarlığı,
Dijital Tabanlı Öğrenme, Taxlandia, The Tax Adventure
JEL Sınıflandırma Kodları: I29, H29
Abonelik veya Satın Alma Gerekiyor!
Bu makalenin devamını okuyabilmek için giriş yapmanız, satın almanız veya abone olmanız gerekmektedir.