Vergi otoriteleri arasında ve yazılı basında tartışma konusu yapılan önemli konulardan birisi sponsorluk harcamaları ile reklâm giderleri arasında fark olup, olmadığıdır. Aslında bu konunun tartışma konusu yapılmasının en önemli nedeni Resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren "5727 sayılı Tütün Mamullerinin Zararlarının Önlenmesine Dair Kanunda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun" oluşturmaktadır. Söz konusu bu kanun vergi kanunları dışında bir kanun olmasına rağmen Gelir Vergisi Kanunu (GVK) ve Kurumlar Vergisi Kanunu'nda (KVK) düzenlemeler yapmaktadır. 5727 sayılı Kanunun genel çerçevesi, vergi kanunları dışında konuları içermekle birlikte kanun maddelerinin birinde GVK ve KVK'nın madde hükümlerine atıfta bulunulmakta ve düzenlemeler yapılmaktadır. Söz konusu atıfla alkollü içkiler ve tütün mamullerine ait ilan ve reklâm 19.01.2008 tarih ve 26761 sayılı Resmi Gazete giderlerinin, gelir ve kurumlar vergisi matrahının tespitinde gider olarak indirim konusu yapılamayacağı belirtilmektedir. Söz konusu kanun yürürlüğe girdikten sonra alkol ve alkollü içkiler üreten firmaların sponsorluk harcamaları ile reklâm ve ilan giderleri arasında fark olup, olmadığı tartışma konusu olarak gündemde yerini almış ve konunun tam olarak açıklığa kavuşturulması istenmiştir. Sponsorluk harcamaları ile ilan ve reklâm giderleri arasında yaşanan bu karmaşayı açıklığa kavuşturmak bu yazımızın konusunu oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda ilk olarak sponsorluk harcamalarının indirim konusu yapılamayacağını düşündüren ve tartışmalara sebep olan kanun metnini inceleyelim.

Açıklamasıİndir
Makale

Makaleyi PDF olarak indirebilirsiniz.