Bu çalışmada kamu yönetiminde halkla ilişkiler konusu ele alınıp incelenecektir. Halkla ilişkilerin çok sayıda tanımı yapılmakta, hatta hemen herkesin bir halkla ilişkiler tanımı bulunmaktadır. Bu sayının 500 civarında olduğu belirtilmektedir. Bu nedenle, öncelikle halkla ilişkiler kavramı üzerinde bir uzlaşı sağlanması zorunlu görünmektedir. Günümüzde, özel sektördeki halkla ilişkiler çalışmalarının geldiği aşamaya bakıldığında, hedef kitlelere yönelik kar getirici tüm çalışmalar halkla ilişkiler faaliyeti olarak kabul edilmektedir. Halkla ilişkilerle reklamcılık faaliyetieri iç içe geçmiş durumdadır . Bütün bunlar, halkla ilişkiler kavramı açısından sorunlar doğurmaktadır. Benzer şekilde kamu kurum ve kuruluşlarının da, özel sektör gibi, piyasa ve kar mantığı ile hareket ettiği görülebilmektedir. Kamunun hizmet. anlayışı , dünyadaki siyasal, ekonomik ve kültürel gelişmeler doğrultusunda değişmekte ve bu da halkla ilişkiler çalışmalarını etkilemektedir. Ancak, devlet kurum ve kuruluşlarının özellikle kamusal hizmet mantığını esas alması gereği ve bu gerekliliğin halkla ilişkiler çalışmalarına yansıması zorunludur. Bu nedenle, kamu kurum ve kuruluşlarının sadece kendi amaç ve beklentilerini kitlelere empoze etme çaba ve gayretlerinden vazgeçmeleri gereklidir. Hedef kitlelerin beklenti ve ihtiyaçlarının karşılanması temel amaç olmalıdır. Dolaysısıyla , hedef kitlelerin beklenti ve ihtiyaçları en iyi şekilde belirlenmelidir. Bu konuda, amaç ve yöntemler iyi belirlenmeli ve uygulamaya sokulmalıdır . Bu konulara çalışmamızda yeterince yer vermeye çalıştık . Öte yandan, ülkemizde tarihsel süreç içerisinde yönetimin yönetilenlerle (halkla) ilişkilerinin nasıl geliştiği , ortaya çıkan sorunların gideriliş biçimleri ve bu ilişkilerin modern anlamda halkla ilişkiler kavramı açısından değerlendirmesi de yapılacaktır. Toplumsal anlamda sorunlara değinilecek ve çözüm önerileri yapılacaktır.

Açıklamasıİndir
Makale

Makaleyi PDF olarak indirebilirsiniz.