Dijital ekonomi küresel ve sınır tanımayan yapısı ile dünya pazarlarını birbirine bağlamıştır. Ülkelerin, giderek büyüyen dijital ekonomi pazarından pay kapma yarışı her alanda olduğu gibi vergilendirme alanında da gerçekleşmektedir. Pazarın hâkimi olma konumunu korumak isteyen ülkeler, dijital ekonomi içinde faaliyet gösteren kurum kazançlarını vergilemeyi hedeflerken, pazar ülke konumundaki ülkeler ise tüketimi hedef alan vergilere yönelmişlerdir. Bu durum, Latin Amerika bölgesi ve Türkiye bakımından da geçerlidir. Latin Amerika bölgesi hemen hemen benzer dilleri konuşan ve 700 milyonu aşkın nüfusu ile Dijital ekonominin yükselen bir pazarıdır. Bölge ülkelerinin internet ve bilgi iletişim teknolojileri altyapılarındaki farklılıklara bağlı olarak dijital ekonomi içindeki pazar payları değişse bile özellikle COVİD 19 dönemi boyunca pazar içindeki payı giderek yükselmiştir. Türkiye – Latin Amerika bölgesi arasındaki ticaret hacmi, uzun yıllar aradaki uzaklığa bağlı olarak durgun seyretse de, dijital ekonominin mesafe tanımayan özelliği sayesinde, iki bölge arasında dijital ürün ve hizmetlere dayalı ticaret hacminin gelişmesi beklenmektedir. Anahtar Kelimeler: Dijital Ekonomi, Lain Amerika Bölgesi, Vergilendirme, Dijital Hizmet Vergisi JEL Sınıflandırma Kodları: H20, H21, H27, H29

Abonelik veya Satın Alma Gerekiyor!

Bu makalenin devamını okuyabilmek için giriş yapmanız, satın almanız veya abone olmanız gerekmektedir.