Bir kamu veya özel kurum, hedef kitleye hizmet sunarken, hem hedef kitlenin katılımını sağlamak, hem de bu hizmete ilişkin yakınmaları en az düzeye' indirecek şekilde hareket etmek zorundadır. Bunu sağlamanın bir
yolu da vergi dairelerinde hal.kla ilişkiler birimlerinin oluşturulmasıdır. Günümüz modern yönetim anlayışının en önemli fonksiyonlarından biri olan halkla ilişkiler nedir? Bu konuda verilecek cevap, tüm sosyal bilimler
alanında olduğu gibi, net değildir. Bir burada konunun aydınlanması yönünden sadece iki tanımla yetineceğiz. Bu konuda Metin Kazancı halkla ilişkileri, "Yalnızca halka ve ilgililere bilgi vermek için yürütülen bir çalışma değil, aynı
zamanda yönetim-halk ilişkilerini iyileştirmeye yönelik, temelinde iletişim olarak" nitelendirmektedir
Diğer taraftan Nuri Tartop'un tanımı ise, "Yönetimin izlediği politikanın halka benimsetilmesi çalışmalarının , devamlı ve tam olarak halka duyurulması ve buna karşılık halkın yönetim hakkında ne düşündüğünün, yönetimden ne beklediğinin bilinmesi ve halkla işbirliği sağlanması görevi" şeklindedir. Bu çalışmada, vergi idaresinin vitrini konumundaki "Vergi Dairelerinde", halkla ilişkilerinin ne düzeyde olduğu, vergi mükelleflerine nasıl daha iyi hizmet verilebileceğine yönelik tespitler yapmak hedeflenmiştir.
Makaleyi PDF olarak indirebilirsiniz.