İşletmeler artan rekabet ortamında maliyetlerini düşürmek, müşteri portföyünü genişletmek, reklam ve tanımı daha büyük mecralara taşıyarak, hem rekabet edebilme imkânlarını arttırmakta hem de büyüme ve kar gibi emellerine ulaşabilmektedir. Bunun için yeni bir marka veya isim üretip yüksek risk ve maliyetleri yüklenmekten ziyade, belli bir bedel karşılığında isim veya markanın kullanım hakkını alarak franchising sistemi ile bu hedeflerini gerçekleştirmektedirler. Ayrıca franchise sistemi tüm dünyaya yayıldığından ve pek çok sektör bu alana doğru kaydığından daha cazip hale gelmektedir. Bu kapsamda çalışma franchise sistemin işleyişine, vergilendirilmesine ve muhasebeleştirilmesine yöneliktir. Anahtar Kelimeler: Franchising, Franchise Sözleşmesi, Gayri Maddi Haklar, Royalty, Vergilendirme JEL Sınıflandırma Kodları: H21, H26, K34

Açıklamasıİndir
Makale