İşletmeler artan rekabet ortamında maliyetlerini düşürmek, müşteri portföyünü genişletmek,
reklam ve tanımı daha büyük mecralara taşıyarak,
hem rekabet edebilme imkânlarını arttırmakta
hem de büyüme ve kar gibi emellerine ulaşabilmektedir. Bunun için yeni bir marka veya isim
üretip yüksek risk ve maliyetleri yüklenmekten
ziyade, belli bir bedel karşılığında isim veya markanın kullanım hakkını alarak franchising sistemi
ile bu hedeflerini gerçekleştirmektedirler. Ayrıca
franchise sistemi tüm dünyaya yayıldığından ve
pek çok sektör bu alana doğru kaydığından daha cazip hale gelmektedir. Bu kapsamda çalışma
franchise sistemin işleyişine, vergilendirilmesine
ve muhasebeleştirilmesine yöneliktir.
Anahtar Kelimeler: Franchising, Franchise
Sözleşmesi, Gayri Maddi Haklar, Royalty, Vergilendirme
JEL Sınıflandırma Kodları: H21, H26, K34